מחלקת תפעול ובקרה OCC

מרכז הבקרה התפעולי (OCC) הוא "מרכז העצבים" והניהול של הקו האדום, הפועל 24 שעות ביממה ממתחם הדיפו שבפתח תקווה. כל המידע של הקו, הקשור לרכבות, לנוסעים, לתחנות, למערכות ולמצלמות, עובר בזמן אמת במרכז הבקרה, כך הוא מאפשר להפעיל את כל המערכות שבקו ולהוביל את הרכבות במקטע התת־קרקעי.

קרא/י עוד

מחלקת נהגים

מחלקת נהגים מחלקת הנהגים בחברת תבל מונה כ 130 עובדים. צוות הנהגים אמון על הסעת הנוסעים בבטיחות ובנוחות מידי יום למעוז חפצם תוך עמידה ביעדי השירות ולוחות הזמנים. במחלקה גם צוות מדריכי נהיגה שאמון על הכשרת הצוות ושמירת כשירות הנהיגה לכל הנהגים. במחלקה זו גם מועסקות נהגות שמהוות 10% מכח האדם בצוות. תבל שמה לעצמה למטרה להגדיל את שילוב הנשים בתפקידים תפעוליים ושירותיים שמוכיח שכח נשי הוא כח עבודה אמין ויעיל.

קרא/י עוד

מחלקת פיקוח ואכיפה

במחלקת האכיפה כ-30 עובדים האחראים על הסדר הציבורי בתחומי הרכבת. למפקחים של תבל סמכויות רבות בחוק, ובאחריותם גם לוודא שהנוסעים שילמו בעבור הנסיעה. נוסף לכך, הם מסייעים לנוסעים שברכבות ובתחנות במגוון נושאים, למשל, באיתור כבודה שנשכחה, בסיוע לילדים שאבדו, בשמירה על הסדר הציבורי, במניעת עישון ושתיית משקאות אלכוהולים ברכבות וברציפים, בסיוע לבעלי מוגבלויות, במתן עזרה ראשונה ובכל סיוע שנדרש.

קרא/י עוד

מחלקת תחנות

מחלקת תחנות אחראית על ניהולן השוטף של 10 התחנות התת־קרקעיות שבין פתח תקווה לתל אביב. לכל תחנה יש מנהל האחראי על התפעול השוטף של התחנה, מתן שירות וסיוע לנוסע, סיוע בתיקוף הנסיעה, תחזוקה, בקרה, תפעול מצבי חירום ונושאים נוספים הקשורים לניהול התחנה ולשמירה על תפקודה.

קרא/י עוד

מחלקת הנדסה ותחזוקה

מחלקה זו תחת חטיבת ההנדסה אמונה על ניהול כל נכסי הקו האדום ששוויים כ-20 מיליארד שקלים. המחלקה מנהלת גם את מערך קבלני המשנה, שבאחריותם לתחזק את הקרונות והמערכות, המבנים, התשתיות, המסילות, מערכות החשמל ועוד. בחטיבה מועסקים עשרות מהנדסים וטכנאים וכן עובדי קבלן, הפועלים 24 שעות ביממה לאורך 24 ק"מ של הקו האדום. לעובדי החטיבה מומחיות בתחומי ההנדסה ובתחזוקת רכבות וכן בדיסציפלינות מגוונות, כמו מסילות, חשמל, קרונות ומערכות אזרחיות. החטיבה מנהלת גם את הלוגיסטיקה והמלאי, מערך הניקיון ותחומים רבים ונוספים.

קרא/י עוד

מחלקת חשמל

מחלקת חשמל - אמונה על תחזוקת החשמל, מתח נמוך וחדרי שנאים.   מחלקת החשמל של תבל מורכבת מחשמלאים, הנדסאים ומהנדסים. המחלקה אמונה על ביצוע פעולות אחזקה במערכות מתח נמוך ותפעול מערכות במתח גבוה הן בשגרה והן בחירום. בנוסף, המחלקה אחראית לניהול ופיקוח של קבלני חשמל, קיצור וניתוק של מערכת החשמל הרכבתית (OHLE) , התייעלות אנרגטית, תחזוקה מונעת ,תחזוקת שבר ועוד. בין המערכות המורכבות והמגוונות נכללים תחת אחריותנו מערכות אל פסק גנרטורים לוחות מתח נמוך לוחות מתח גבוה לוחות מתח ישר (DC) ומיישרים שנאי הספק מערכות לניתור זרמים תועים ורכיבים נוספים

קרא/י עוד

מחלקת מבנים ומסילות

מחלקת מבנים ומסילות אחראית לתחזק את המסילות של הקו האדום שאורכן כ-70 ק"מ. המחלקה כוללת צוות הנדסי וצוות טכני, העובדים לאורך הקו 24 שעות ביממה, שבין תפקידם גם למדוד את המסילה כדי לשמור על הבטיחות. כמו כן, המחלקה מתחזקת את כלל התשתיות של הקו האדום – מבני הדיפו, מבני התחנות התת־קרקעיות, המנהרות התת־קרקעיות, מבני החשמל שלאורך הקו, הציוד והריהוט שבתחנות, מערכות הניקוז, כיבוי האש, הגשרים, הגינון וההדברה.

קרא/י עוד

מחלקת איכות הסביבה

חברת תבל רואה בעקרון הקיימות ואיכות הסביבה כאחד מאבני היסוד שעליהן מושתתת החברה, ולכן היא מכירה באחריותה להגן על הסביבה בעזרת מערכת ניהול מותאמת, היא משתמשת בצורה מושכלת במשאבים, משפרת את הביצועים, מבצעת ביקורות וסקרי הנהלה ומנטרת היבטים סביבתיים. תבל מיישמת את מדיניות האיכות על פי תו תקן 14001 ISO במטרה להשתפר כל הזמן ולהקפיד על הבטיחות, בריאות העובדים ואיכות הסביבה.

קרא/י עוד

מחלקת בטיחות נוסעים

חרטנו על דגלנו את ערך "בטיחות מעל הכול", ולכן שאנו שואפים שלא יהיו תאונות דרכים נפגעים, כלומר אפס תאונות. מחלקת הבטיחות מנטרת את כל סיכוני הבטיחות, וכדי למנוע אותם היא מדריכה את הנהגים והמפעילים ומפקחת על התנהגותם, מתחקרת אירועי בטיחות ודיווחים, מפיקה לקחים ועוסקת בנושאים נוספים הקשורים למניעה ולשמירה על הבטיחות לפי תקני ISO 

קרא/י עוד

מחלקת איכות וניהול סיכונים

מחלקת בטיחות, איכות הסביבה וסיכונים בתבל מרכזת תחתיה תחומים רבים ומגוונים, נהלים הנוגעים בפעילות הרכבת הקלה. מח' בטיחות בעבודה - בכל מקום עבודה קיימים סיכונים, בחלק המקומות הם אקוטיים, למשל עבודה עם מכונות כבדות, חומרים מסוכנים, עבודה בגובה וכיוצ"ב. ניהול סיכונים הוא תהליך מקצועי ושיטתי שמטרתו לזהות, להעריך ולבקר את הסיכונים במקום העבודה, על מנת לצמצמם אותם במידת האפשר או אפילו לבטלם כליל. המחלקה פועלת באופן אינטנסיבי במשימות עתירות סיכון למניעת נפגעים בתאונות עבודה, זיהוי הסיכונים במשימות ובאתרים השונים, מעריכה את ההסתברות למימושם ומידת הנזק הצפוי מהם וקובעת שיטות עבודה והוראות לשליטה בסיכונים על מנת למנוע כשלים ומצבי סיכון מיותרים.  המחלקה מפעילה מערך בעלי תפקידים ונאמני בטיחות אשר מוצבים בתפקידם בשטח ובמחלקות המטה השונות, על מנת להטמיע ולקיים את הבטיחות על פי חוק. המחלקה גם תומכת ומייעצת מקצועית לכלל בעלי התפקידים בחברה תוך הפגנת מקצועיות ושליטה מירבית בתורת הבטיחות ובניהול סיכונים מודרני.  יעודה של המחלקה להבטיח את בטיחותם ובריאותם של העובדים ע"י: תאימות משפטית מלאה לחוקי מדינת ישראל ולדרישות התקנים. זיהוי גורמי סיכון במשימות ובתהליכי העבודה של העובדים ורידודם עד לרמת הסיכון הקביל. ניהול מערך לאיתור מפגעים בדיפו ולאורך הקו והסרתם. קיום תרבות בטיחות פרואקטיבית המעודדת ומשתפת את כל עובדי החברה ומנהליה. ביצוע פעילויות והדרכות להגברת המודעות לבטיחות. הבטחת שיפור מתמיד של מערך הבטיחות בעבודה. פעילות  מקצועית  במשימות עתירות סיכון למניעת נפגעים בתאונות עבודה, וקובעת שיטות עבודה והוראות לשליטה בסיכונים על מנת למנוע כשלים ומצבי סיכון מיותרים. ניהול מערך ופיקוח קפדני על  עבודת קבלנים. מחלקת איכות הסביבה - חברת תבל מטרו מפעילת הדנקל רואה את עקרון הקיימות ואיכות הסביבה כאחת מאבני היסוד שלה. נושא זה רובץ לפתחנו מדי יום וכל מחלקות החברה נדרשות לכך בתפעול ובתחזוקה. אנו מכירים באחריות להגן על הסביבה בעזרת מערכת ניהול מותאמת, שימוש מושכל במשאבים, שיפור ביצועים, ביצוע ביקורות וסקרי הנהלה וניטור כל ההיבטים הסביבתיים. אנו מחויבים ליישם את מדיניות האיכות על פי תו תקן 14001 ISO תוך שיפור מתמיד והקפדה על בטיחות, בריאות העובדים ואיכות הסביבה. החברה מעודדת את עובדיה להציע הצעות ורעיונות לשיפור איכות הסביבה והבטיחות ומעוררת את מודעותם באמצעות הדרכות תקופתיות ושליחת מידעונים בנושא. יישום הפעולות לשמירה על הסביבה חיסכון באנרגיה התחשבות בשינויי אקלים (GHG) וזיהום אוויר ניהול מים בר קיימא ניהול זיהום שפכים וקרקע ניהול פסולת שימור טבע עירוני – באמצעות שימוש בחומרים ירוקים ומחזור פסולת טיפול בפסולת ובחומרים מסוכנים הפחתת רעש ורטט הפחתת EMF (שדות אלקטרומגנטיים) הפחתת זרמים תועים זיהוי תאונות או מצבי חירום סביבתיים פוטנציאליים ונקיטת אמצעים מתאימים כדי למנוע או לצמצם השפעות סביבתיות אפשריות תבל מטרו מתחייבת לעמוד בדרישות כל דין ודרישות ישימות אחרות שהתחייבה להן בתחומי איכות, בטיחות וסביבה.

קרא/י עוד

מחלקת בטיחות בעבודה

ייעודה של המחלקה להבטיח את בטיחותם ובריאותם של העובדים בחברת תבל וזאת ע"י תאימות משפטית מלאה לחוקי מדינת ישראל ולדרישות התקנים. זיהוי גורמי סיכון במשימות ובתהליכי העבודה של העובדים ורידודם עד לרמת הסיכון הקביל. ניהול מערך לאיתור מפגעים בדיפו ולאורך הקו והסרתם. קיום תרבות בטיחות פרואקטיבית המעודדת ומשתפת את כל עובדי החברה ומנהליה. ביצוע פעילויות והדרכות להגברת המודעות לבטיחות. הבטחת שיפור מתמיד של מערך הבטיחות בעבודה.

קרא/י עוד

מחלקת מערכות מידע וסייבר

מחלקת סייבר פועלת תחת חטיבת מערכות מידע. במחלקה עובדים מנתחי מערכות ומומחי סייבר וכן מוקד בקרת סייבר, המאויש 24 שעות ביממה. המחלקה מפעילה מערך של קבלנים ויועצים, שמטרתם לשמור על אבטחת מידע, והיא נמצאת בקשר מתמיד עם רשות הסייבר הלאומית. המחלקה גם מגינה על מערכות התקשורת והמחשוב שבקו האדום, כלומר על נכסיה הווירטואליים, באמצעות גילוי, זיהוי וסילוק תקיפות סייבר ומניעתן. אנו רואים במידע הקיים משאב שערכו מהותי לפעילותנו, ולכן תחום אבטחת המידע והגנת הסייבר הוא מטרה חשובה.

קרא/י עוד

מחלקת כרטוס ואפליקציות

המחלקה מנהלת את מערך הכרטוס, הגובה מדי שנה מאות מיליוני שקלים מנוסעי הקו האדום. היא מפעילה את מערך הכרטוס, אוספת מזומנים מהמכונות, מנהלת את האשראי, מנטרת את מערכות הכרטוס שב-35 התחנות, מנהלת את קבלני התחזוקה המתחזקים את המערכות ועוד.

קרא/י עוד

מחלקת תשתיות מחשוב

מחלקת תשתיות מהווה זרוע הפועלת תחת חטיבת מערכות מידע, המחלקה מתכננת, מפתחת ומתחזקת את התשתיות הטכנולוגיות, הפיזיות והאפליקטיביות, הנדרשות כדי להפעיל את הקו האדום. המערכות כוללות תחזוקה של חוות השרתים, תשתיות תקשורת, מערכות תומכות איתות, מערכות רכבתיות ( SAP,ERP), מערכת ניהול תחזוקה (MMIS), מערכת CRM (שירות לקוחות), מערכת משאבי אנוש ושכר ועוד.

קרא/י עוד

מחלקת שירות לקוחות ומדיה

חטיבת שירות לקוחות אחראית על הקשר החשוב והרציף עם נוסעי הקו האדום. הערך המרכזי שמנחה את סדר היום בחטיבה הוא שביעות הרצון של הנוסעים כדי שהם יבחרו לנסוע בקו האדום בכל יום מחדש. כדי להבטיח זאת, החטיבה פועלת כל העת כדי שחוויית השירות תהיה יעילה, מהירה ונוחה לציבור הנוסעים. לחטיבה שני מרכזי שירות לקוחות, הממוקמים בתחנת קרליבך תל־אביב ובתחנת חצרות יפו, וכן מוקד שירות טלפוני, הפועל 24 שעות ביממה, בטלפון 9943*. העדכונים והמידע הכללי מתפרסמים באתר, באפליקציית הדנקל, ברשתות החברתיות – פייסבוק, אינסטגרם וטלגרם, בקבוצות הוואטסאפ העירוניות וכן ברשויות המקומיות. במרכזי השירות עובדים צוותים מקצועיים ומסורים, העומדים לשירות הנוסעים והמנהלים מעקב אחר התקדמות הטיפול בנוסע מרגע שהתקבלה ממנו פנייה ועד לסגירתה. כמו כן, אפשר לקבל מידע בערוצים נוספים: פרונטלית, בטלפון, בתקשורת הכתובה, בפייסבוק, באינסטגרם, בטלגרם ובאתר הדנקל. החטיבה מנהלת גם את מערך הדיגיטל והפרסום של הדנקל, היא מגבשת ומפתחת אסטרטגיית שיווק, מנטרת ומודדת תוצאות סקרים, מפיקה תוכן שיווקי ומנהלת קמפיינים, משרד יח"צ, מיתוג ועוד. המחלקה פועלת כל העת כדי לקדם את הקו האדום בקרב הנוסעים וליצור שיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים כדי לשמר ולשפר את חוויית הנסיעה שבקו האדום.

קרא/י עוד

מחלקת נגישות

מחלקת נגישות פועלת תחת מחלקת שירות לקוחות. חברתנו רואה את הנגישות לאנשים עם מוגבלות כערך עליון ופועלות רבות לשמירה על זכויותיו של כל נוסע ונוסע. כל התחנות, הקרונות, שירות הלקוחות, אתר האינטרנט, אמצעי הדיגיטל וסריקת הבר קודים מונגשים לכלל הנוסעים במטרה להסב להם חוויית שירות ונסיעה נוחה ובטוחה.

קרא/י עוד

מרכזי שירות לקוחות חצרות יפו ותחנת קרליבך

מרכזי שירות לקוחות של הדנקל, הקו האדום של הרכבת הקלה פועלים תחת חטיבת קשרי לקוחות בחברת תבל. מרכזי השירות ממוקמים בתחנת קרליבך תל־אביב ובתחנת חצרות יפו. במרכזי השירות עובדים צוותים מקצועיים ומסורים, העומדים לשירות הנוסעים והמנהלים מעקב אחר התקדמות הטיפול בנוסע מרגע שהתקבלה ממנו פנייה ועד לסגירתה. כמו כן, אפשר לקבל מידע בערוצים נוספים: פרונטלית, בטלפון, בתקשורת הכתובה, בפייסבוק, באינסטגרם, בטלגרם ובאתר הדנקל.

קרא/י עוד

המחלקה המשפטית

המחלקה המשפטית של תבל תפקידה להעניק לחברה, על אגפיה השונים, שירותי ייעוץ משפטי שוטף במגוון תחומים הרלבנטיים לפעילות החברה לרבות היבטים משפטיים העולים מכוח הסכם הזיכיון.  המחלקה אמונה על עריכת התקשרויות עם גורמי חוץ כגון קבלנים, ספקים ויועצים לחברה וכן פועלת לייצוג החברה בהליכים משפטיים בערכאות השונות לרבות בהליכי בוררות. כמו כן אחראית המחלקה על תחום הרגולציה, האכיפה והציות ועל תחום מזכירות החברה וניהול הקשר עם הדירקטוריון ובעלי המניות.

קרא/י עוד

מחלקת כספים

מחלקת הכספים בתבל משמשת עמוד השדרה המרכזי לניהול פעולות פיננסיות, ומספקת תמיכה וניתוח קריטיים להנעת קבלת החלטות מושכלת. מאחורי הקלעים, מגוון רחב של תפקידים פועלים בשיתוף פעולה כדי להבטיח את הבריאות הפיננסית והיציבות של החברה.  מחלקת כספים בתבל מורכבת ממספר יחידיות:   היחידה הכלכלית ומערך הכרטוס הנהלת חשבונות  מחלקת רכש  כל אלה יחד פועלים בשיתוף פעולה להבטיח את היציבות הכלכלית של החברה. 

קרא/י עוד

מחלקת משאבי אנוש והדרכה

מחלקת משאבי אנוש רואה עצמה כשותפה אסטרטגית של הארגון, לקידום מדיניות ויעדי החברה. אנו במשאבי אנוש, מהווים הגוף המוביל בעיצוב תרבות ארגונית, המעודדת מצויינות תוך פיתוח אישי ומקצועי של העובדים. המחלקה אחראית על טיפול בהון האנושי וחוויית העובד לאורך כל מסלול חייו בארגון משלב הגיוס ועד לסיום העבודה בחברה. המחלקה מובילה תהליכי גיוס וקליטה מקצועיים ואיכותיים, בהתאם לדרישות הארגון, המחלקה המגייסת ובהתאמה לכישורי המועמדים.

קרא/י עוד