פרויקט הרכבת הקלה, הינו פרויקט התשתיות הגדול ביותר בישראל. הקו האדום מהווה את "עמוד השדרה" של מערכת המתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים). מדובר בכלי התחברותי נוח, מהיר, יעיל ומדויק ביותר בגוש דן. לקו האדום מתוכננים להצטרף עוד שני קווי שירות ירוק וסגול שירשתו את מטרופולין תל אביב לאורכה ולרוחבה ויאפשרו חיבור מהיר, נעים, מדויק ונוח בין מיליוני ישראלים. 

הקו האדום שהחל לפעול בחודש אוגוסט 2023, הינו הקו הראשון מתוך מערכת תחבורה עתירת נוסעים בת כמה קווים (ירוק וסגול) העתידים לשרת את כל תושבי גוש דן. הקו האדום עובר בערים: בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה.

מנועי הרכבת חרישיים ונסיעתה שקטה, כך שהיא אינה מהווה מטרד רעש לסביבה. במפלס התת קרקעי הרכבת היא בעלת זכות דרך בלעדית במנהרה (ללא כלי רכב והולכי רגל חוצים). במפלס הרחוב הרכבת נעה על מסילה בלעדית ומקבלת העדפה ברמזורי התנועה, דבר המקנה לה יתרון ומציב אותה כאמצעי התחבורה העירוני היעיל והמדויק ביותר שיש. 

הקו האדום מנוהל ומתופעל על ידי חברת תבל מטרו, המונה כ 500 נשות ואנשי מקצוע במערך התפעול, ומטרתם להעניק לנוסעים חוויית נסיעה נוחה, נגישה ובטוחה. 


המספרים המפתיעים של הקו האדום
 

הקו חולף על חמש ערים
בגוש דן 

שלושה קווי שירות 
R1, R2, R3 

100 אלף נוסעים ביום 


45 רכבות 


34 תחנות 

10 תחנות תת קרקעיות

3 דקות תדירות רכבת במפלס 
תחתון

6 דקות תדירות רכבת מפלס עליון
 

70 קילומטר 
אורך מסילות כולל 

12 קילומטר 

מפלס תת קרקעי 

1 קילומטר
מרחק בין התחנות התת קרקעיות 

500 מטר
מרחק בין התחנות העיליות 

24 קילומטר
תוואי קו

70 מטר
אורך שני קרונות 

500 נוסעים ברכבת

נהג אוטומטי 

 

 

תעודת הפעלה