אודות הקו האדום
פרויקט הרכבת הקלה, הינו פרויקט התשתיות הגדול ביותר בישראל. הקו האדום מהווה את "עמוד השדרה" של מערכת המתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים). מדובר בכלי התחברותי נוח, מהיר, יעיל ומדויק ביותר בגוש דן. לקו האדום מתוכננים להצטרף עוד שני קווי שירות ירוק וסגול שירשתו את מטרופולין תל אביב לאורכה ולרוחבה ויאפשרו חיבור מהיר, נעים, מדויק ונוח בין מיליוני ישראלים.
הקו האדום שהחל לפעול בחודש אוגוסט 2023, הינו הקו הראשון מתוך מערכת תחבורה עתירת נוסעים בת כמה קווים (ירוק וסגול) העתידים לשרת את כל תושבי גוש דן. הקו האדום עובר בערים: בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה.
מנועי הרכבת חרישיים ונסיעתה שקטה, כך שהיא אינה מהווה מטרד רעש לסביבה. במפלס התת קרקעי הרכבת היא בעלת זכות דרך בלעדית במנהרה (ללא כלי רכב והולכי רגל חוצים). במפלס הרחוב הרכבת נעה על מסילה בלעדית ומקבלת העדפה ברמזורי התנועה, דבר המקנה לה יתרון ומציב אותה כאמצעי התחבורה העירוני היעיל והמדויק ביותר שיש.
הקו האדום מנוהל ומתופעל על ידי חברת תבל מטרו, המונה כ 500 נשות ואנשי מקצוע במערך התפעול, ומטרתם להעניק לנוסעים חוויית נסיעה נוחה, נגישה ובטוחה.