פרויקט הרכבת הקלה, הינו פרויקט התשתיות הגדול ביותר בישראל. הקו האדום מהווה את "עמוד השדרה" של מערכת המתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים). מדובר בכלי התחברותי נוח, מהיר, יעיל ומדויק ביותר בגוש דן. לקו האדום מתוכננים להצטרף עוד שני קווי שירות ירוק וסגול שירשתו את מטרופולין תל אביב לאורכה ולרוחבה ויאפשרו חיבור מהיר, נעים, מדויק ונוח בין מיליוני ישראלים. 

הקו האדום שהחל לפעול בחודש אוגוסט 2023, הינו הקו הראשון מתוך מערכת תחבורה עתירת נוסעים בת כמה קווים (ירוק וסגול) העתידים לשרת את כל תושבי גוש דן. הקו האדום עובר בערים: בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה.

מנועי הרכבת חרישיים ונסיעתה שקטה, כך שהיא אינה מהווה מטרד רעש לסביבה. במפלס התת קרקעי הרכבת היא בעלת זכות דרך בלעדית במנהרה (ללא כלי רכב והולכי רגל חוצים). במפלס הרחוב הרכבת נעה על מסילה בלעדית ומקבלת העדפה ברמזורי התנועה, דבר המקנה לה יתרון ומציב אותה כאמצעי התחבורה העירוני היעיל והמדויק ביותר שיש. 

הקו האדום מנוהל ומתופעל על ידי חברת תבל מטרו, המונה כ 500 נשות ואנשי מקצוע במערך התפעול, ומטרתם להעניק לנוסעים חוויית נסיעה נוחה, נגישה ובטוחה. 

המספרים המפתיעים של הקו האדום

5
הקו חולף על חמש ערים בגוש דן
3
קווי שירות R1, R2, R3
100,000
נוסעים ביום
45
רכבות
34
תחנות
10
תחנות תת קרקעיות
3
דקות תדירות רכבת במפלס תחתון
6
דקות תדירות רכבת מפלס עליון

70
קילומטר אורך מסילות כולל
12
קילומטר מפלס תת קרקעי
1
קילומטר מרחק בין התחנות התת קרקעיות
500
מטר מרחק בין התחנות העיליות
24
קילומטר תוואי קו
70
מטר  אורך שני קרונות
500
נוסעים ברכבת
1
נהג אוטומטי

תעודת הפעלה